donderdag 30 juli: Kinglochleven

Vandaag maar weer eens een leuke wandeling doen was het idee. Ik had een boekje gekocht waar een leuke wandeling bij Kinlochleven in staat. Aangezien het weer redelijk leek zijn we dat gaan doen. We parkeerden dus in het plaatsje en gingen van daaruit op pad. Het begon met een stukje West Highland Way, een flinke klim van 250mtr stijgen binnen 1,5 km over een stenig pad. Onderweg waden we door beekjes en genieten we van de uitzichten. In de verte zien we zelfs onze tent.

Bovenop de berg komen we een pad naar Marmore Lodge tegen en verlaten we de WHW. Ondertussen heeft ook een flinke bui ons bereikt en binnen 100mtr zijn we doorweekt qua broeken. Onze jasjes zijn nu echt bewezen waterdicht!
Na Marmore Lodge buigen we af richting het dorp. Het pas is zeer stenig en lijkt op sommige plaatsen haast weggespoeld. Dit wordt alleen maar erger waardoor de afdaling niet echt gemakkelijk gaat.
Beneden aangekomen wacht ons nog de Gray Mare falls. Het stroompje wat we eerst via een brug boven op de berg moesten oversteken komt hier als vanuit het niets naar beneden gedonderd. Prachtig!

Om weer wat op te drogen rijden we vervolgens naar Glenfinnan om ‘het’ viaduct uit de Harry Potter films te bekijken. Heel in de verte is hij te zien.
Het monument aan de andere kant bezoeken we verder niet. We vonden 2 pond parkeren wel genoeg en ze vroegen meer geld om alleen maar het ding te bekijken. Dat was voor het eerst eigenlijk. Alles is hier verder (bijna) gratis te bezichtigen.
Op de terugweg wel nog even een glimp van de Ben Nevis opgevangen. De top was warempel wolkloos!
Bij de camping moesten we vandaag bij gaan betalen aangezien we voor 4 nachten hadden betaald en die om waren. We overlegden even maar zijn er al vrij snel uit dat we eigenlijk wel weg willen, terug naar onze 1e camping aan loch Tummel. We betalen dus nog voor 1 nachtje en ruimen vast een boel op. We steken nog even lekker onze Coleman kachel aan, het is fris geworden ’s avonds.