Sonnie-Tieske vakantieverslag 2012

Dinsdag 31 juli

Ja hoor, het was weer zo ver: achterlijk vroeg opstaan, ingepakte auto, enthousiaste hondjes.. Kortom: vakantie!

Dit jaar hebben we gekozen voor Exmoor. Het kleinste National Park van Groot Brittannië, gelegen in zuid-west Engeland aan het Bristol Channel. Vanaf Folkstone is het zo'n 4,5-5 uur rijden, dus hebben we de trein op tijd geboekt.

De reis gaat zeer voorspoedig. Om 8 uur zijn we Nederland door, dan 2,5 uur door vreselijk saai België en een beetje Frankrijk. Niet ons favoriete stukje van de reis.. Sammie is weer goed gekeurd en we kunnen een trein eerder mee. Perfect!

Ik neem hier het stuur over, Thijs is inmiddels erg moe, en via de M20, M26/M25 rond Londen en de M4 rijden we naar het westen. Paar kleine buitjes onderweg, maar verder kart het lekker door.

Bij Bristol pakken we de M5 naar het zuiden, nemen we een lange pauze en besluit ik fit genoeg te zijn het laatste stuk ook te rijden. Ik had wel zin in crossen door het Engelse landschap.

We verlaten bij Bridgewater de M5 en rijden de A39 af naar Exmoor. Een erg mooie route door het platte land, nooit ver van het kanaal. Er zit een vreselijk stijl stukje in van 25% (Porlock hill), inclusief haakse bocht. Als je daar niet op bedacht bent met een volgeladen auto best spannend!!

Om half 5 plaatselijke tijd komen we aan op Cloud Farm (http://www.cloudfarmcamping.com/index.htm), de camping bij Oare (Lynton) die ik van te voren had uitgezocht.

Er is een kleine tearoom met take away, alles ziet er keurig uit (alhoewel iets minder netjes dan de site doet vermoeden) en er is plek zat. Super dus!

We hebben een geweldig plekje gevonden op een groot veld aan de rivier Badgeworthy Water wat tevens de grens is tussen Somerset en Devon. Wij zitten net aan in Somerset..

We hebben praktisch geen uitzicht, behalve dan een prachtig mooi wilgje, de Badgworthy die op 3 meter van de tent stroomt en daar achter het wandelpad (daar stikt het hier van, hoera!) en Cloud Hill.

Door de rivier worden de geluiden van de camping, waar het overigens niet heel erg druk is, mooi gemaskeerd. Het voelt bijna alsof we de enigen zijn hier.

Het is ook erg hondvriendelijk. We schatten dat zo'n 60-70% één of meerdere honden mee heeft. En voor Sam heel leuk: naast ons blijkt een heel mooi werklijn Cocker teefje te kamperen en achter ons een speels Visla teefje. Hij is er helemaal van in de wolken op Cloud farm!

Maar goed, we hebben de tent staan voor de miezerbui begint (volgens de buurvrouw die hier vaker komt is het hier eigenlijk altijd mooi weer hier..) En om half 7 halen we Chicken Korma en biertjes bij de tearoom. We gaan vroeg naar bed, aangezien we dood moe zijn van de reis. Heerlijk slapen in ons vakantiehuisje..