Luxemburg 2017  (deel 4)

Maandag 31 juli

Vandaag is het een slome dag. Ik ben niet in beweging te krijgen en ben erg moe. Pas in de middag rijden we (zonder camera) naar de super voor de boodschappen. Ik besluit er nog een ommetje aan vast te knopen en we rijden dus via een flinke omweg terug. We komen door Vianden, een prachtig historisch dorpje met kasteel hoog op de rotsen. Het is achterlijk druk dus we stoppen er verder niet, maar het was mooi om te zien.

We rijden via leuke bochtige wegen weer naar Goebelsmühle. We lopen met Sam nog even langs de Süre buiten de camping waar hij takjes opvist uit het water. Een spelletje wat hij uren kan volhouden. Heerlijk zo op de rotsen bij het water.. We bbq’en lekker en later begint het flink te regenen en onweren. Het blijft de hele nacht onrustig en bij sommige donders trilt de grond.. Wat een lawaai.

Dinsdag 1 augustus

Het regent nog even flink door vandaag en we besluiten na het ontbijt en de koffie een rijtoertje te maken. We rijden naar Esch-sur-Süre en van daar uit verder langs het stuwmeer.De regenwolken geeft het landschap weer een heel eigen schoonheid.

Om het meer gereden gaan we noordwaarts door Wiltz, Willerwiltz en langs de camping waar we in 2005 zaten. De directe omgeving van dit jaar vinden we toch wel iets mooier.. Dan naar Clerveaux waar we een terras opzoeken voor een cappuccino.

De musea aldaar hebben we in 2005 bezocht, erg de moeite waard. Maar gezien Sam dit keer geen optie. We rijden dus maar gewoon weer terug naar de camping waar we lekker lezen en rommelen en zo, het weer is inmiddels aardig opgeknapt.

Woensdag 2 augustus

Onze laatste dag. We hebben tot morgen gereserveerd maar we hebben al half-half het plan vanavond op te breken. Die laatste avond/nacht is altijd maar zo-zo.. Maar we maken er eerst nog een mooie vakantiedag van. We willen wel een keer naar ‘Klein Zwitserland’ zoals het Müllertahl genoemd wordt. Een klein natuurgebiedje ten zuiden van Diekirch waar veel rotsformaties zijn en (aangelegde) watervallen. We rijden er heen en komen dan in de toeristische drukte terecht.. Bah! (noot Thijs: mijn eigenschap om foto's te nemen waar vooral geen andere mensen op staan werkt in dit verslag even tegen me).Nou ja, we parkeren en wandelen een stukje langs een riviertje tussen de Nederlandse gezinnen door die rond de watervalletjes rondscharrelen.

Dit zijn we dus niet meer gewend.. Maar goed, de route die we gekozen hebben is 5km en hoe verder we klimmen, hoe rustiger het wordt en even later komen we geen mens meer tegen. Opvallend..

We vinden de rotspartijen mooi, maar verder is het gebied niet zo bijzonder vergeleken met waar we kamperen. Het was de rit eigenlijk niet helemaal waard. Wellicht dat we verderop, op een andere plek een andere ervaring hadden gehad, zou kunnen. Maar goed, al met al best een leuke wandeling gemaakt dus prima zo.

We rijden weer naar de camping, lezen wat, rommelen wat en ruimen het een en ander rustig op. In etappes wordt ons kampementje opgebroken en rond 18.30 zit alles in de auto. We vertrekken op het moment dat het begint te regenen! Wow! We hebben die grote tent warempel droog mee voor het eerst in járen! Dat zijn we niet gewend..

De terugreis gaat voorspoedig (uiteraard wel met regen in België...), het is rustig op de weg en het rijdt dus lekker door. Om 22.45 zijn we weer thuis.

Nu eens nadenken over volgend jaar, we vermoeden een oversteek...