Vlieland 2008

maandag:

Aangezien we (op Texel na, dat we te groot vinden voor een midweekje in de herfst) rond zijn met de eilanden was onze favoriet Vlieland voor de 2e keer aan de beurt deze herfst.

Vooraf stond al vast dat het een bijzondere vakantie zou zijn. Naast het feit dat onze Sam voor het eerst mee ging naar de Wadden hadden we nog een tweede Cockertje mee: Zipper. Zipper moest herplaatst worden en wij wilden hem graag onderdak bieden. De midweek op Vlieland moest duidelijk maken of Sam en Zipper elkaar ook leuk vinden, we wilden het immers alleen doen als we beide hondjes er gelukkiger mee zouden maken. En zo vertrokken we dus met twee honden in de auto (nog een geluk dat we tegenwoordig een station hebben) richting Harlingen.

Onderweg naar Harlingen beleefden we reeds de eerste avonturen met Zipper, die een poging waagde om lang het bagagenet te kruipen om zo op de achterbank te gaan zitten. Niet echt een goed idee, dus we moesten even een tussenstop maken om hem vast te zetten. Nadat dit gelukt was verliep de autorit verder soepel, al bleek Zipper zich knap ingewikkeld te hebben toen we in Harlingen de achterklep openden. Ondanks, of was het dankzij, de nodig werkwerkzaamheden onderweg warren we mooi op tijd en konden we direct een kaartje kopen en aan boord van de veerboot lopen. Met de twee druktemakers leek het ons handig op het dek te gaan zitten, het weer was immers best aardig.

Halverwege de overtocht zijn we toch maar naar binnen gegaan omdat we aardig honger hadden en een kop koffie toch ook wel een aardig vooruitzicht leek. Helemaal opgewarmd en voldaan kwamen we op Vlieland aan. We hadden weer een appartement in het Eureka complex, dat ons de vorige keer goed was bevallen. Vanaf de boot is het prima lopend te doen (fietsen was eigenlijk geen optie deze week, dus we gaan alles lopend doen), zeker omdat de bagage keurig wordt afgeleverd bij de appartementen. Na een lekkere wandeling, waarbij we onderweg even boodschappen konden doen, kwamen we aan bij ons knusse appartement.

Daar aangekomen bleken we in de hectiek van het moment boodschappen vergeten te zijn, dus we knoopten er een tweede wat langere wandeling aan vast om het nuttige met het aangename te verenigen. Sam kon lekker los, met Zipper durfden we dat nog niet aan. Na deze wandeling kwamen we moe terug en bestond de rest van de avond uit eten en lekker relaxen.

Dinsdag:

De nachtrust was kort en onrustig. De heren Cocker vlogen elkaar een paar keer in de haren (een keer omdat ze elkaar in het donker ineens tegen kwamen op hun nachtelijke spooktochten en zich doodschrokken) en Zipper's maag was wat van streek. Gelukkig werd het vanaf een uur of drie wat rustiger en hebben we nog een paar uur kunnen slapen.

Ondanks de sombere voorspellingen zag het weer er niet eens zo slecht uit, dus we hadden zin in de eerste lekkere standwandeling ("de punt om" voor de kenners). Na het ontbijt gingen we dus op weg. En op weg naar het strand werd het weer alleen maar beter, en er stond lekker veel wind. Uitwaai weer dus!

Eenmaal op het strand aangekomen kon Sam direct los. Na enige aarzeling besloten we dat we dat met Zipper ook wel aandurfden, hij reageerde steeds goed op ons en we hadden er vertrouwen genoeg in dat hij bij ons zou blijven. Het bleek een juiste inschatting, de rest van de week heeft ook Zipper waar mogelijk heerlijk los kunnen lopen en rennen.

Door de opentrekkende bewolking was het licht weer meer dan prachtig!:

De honden vermaakten zich uitstekend tijdens de wandeling. Alleen viel één ding op: ze spelen geen moment met elkaar.

Na ruim twee en half uur wandelen kwamen we weer bij het dorp aan. Daar hebben we het eerste terras gepakt om heerlijk te lunchen. Na deze lunch en boodschappen liepen we terug naar het appartement. Na een middagdutje (alle vier, de heren Cocker waren ook aardig gesloopt) plakten we er nog een korte wandeling aan vast voor het eten, deze keer lekker door het bos om het appartementencomplex.

Na deze wandeling en het eten was het tijd voor de gebruikelijke rustige avond. Uiteraard met een spelletje en een biertje. Na de korte avondwandeling om de honden uit te laten was het bedtijd. we hoopten dat deze nacht iets rustiger zou worden.....

Klik hier voor het vervolg