maandag 22-10

Alweer voor de 9e(!!) keer in successie was in de herfstvakantie tijd voor een bezoekje aan de Wadden. Schiermonnikoog was dit jaar voor de 3e keer aan de beurt.

We waren lekker op tijd uit de veren zodat we in alle rust konden ontbijten en inpakken. Nieuw voor ons was dat onze eigen fietsen meegingen. We hebben tegenwoordig immers allebei een goede fiets, een auto met een trekhaak en een goed fietsenrek.

We kwamen mooi op tijd aan in Lauwersoog en konden direct de boot op. Na de korte overtocht met koffie en andere versnaperingen waren we al voor half 2 op het eiland. We hadden ons voorgenomen de grote rugtassen naar ons appartement te laten brengen en dan alleen met de kleine rugtassen zelf de fiets te nemen, Sam zou dan in de mand kunnen. Maar aangezien Sam er zin in leek te hebben besloten we gewoon met de grote rugtassen te gaan fietsen en Sam mee te laten rennen. Dit ging wonderbaarlijk goed. Aangezien we pas om 16 uur in het appartement konden besloten we alleen de grote tassen te dumpen en vervolgens eerst het dorp in het fietsen. Aangezien het echt heerlijk weer was zochten we in het dorp eerst het terras op voor een witbiertje. Heel vervelend allemaal..

Met een paar boodschappen fietsen we later terug naar het appartement om ons daar te installeren. We zaten, net als de vorige keer, in Noderstraun, pal aan het strand. Ons appartement lag deze keer op de 2e etage, met als voordeel dat we over de duinen op zee uitkeken.

Eenmaal geïnstalleerd was het tijd voor een rustig avondje. Sonja is alleen nog even met Sam het strand opgelopen, om daarna lekker op de bank te ploffen.

Dinsdag 23-10

De dag was grijs, maar het was droog en de temperatuur was erg aangenaam. Sonja, fanatiek hardloopster in oprichting, had de hardloopspullen meegenomen en ging 's ochtends eerst de deur uit voor een ronde hardlopen, terwijl Thijs Sam even uitliet. Daarna namen we uitgebreid de tijd om te ontbijten.

Het waren prima omstandigheden voor een wandeling. We besloten, mede voor Sam, over het strand aan de westzijde om het eiland te lopen om dan in het dorp uit te komen. Aan deze kant van Schier betekent over het strand lopen overigens niet dat je ook echt pal langs de zee loopt; zeker bij eb heb je zo ongeveer een verkijker nodig om de zee te zoeken. Maar het brede en begroeide strand is echt prachtig en er ligt nog water genoeg!

Eenmaal van het strand liepen we over de dijk richting het dorp.

In het dorp besluiten we toch maar weer even een terrasje te pakken (heel bescheiden een sprite dit keer) en een paar boodschappen te doen voor de lunch. Na afloop van de wandeling lunchen we in ons appartement. Daarna hebben we een rustig middag, met een boek op de bank. 's avonds gaan we uit eten in het restaurant onder ons appartement. We nemen het er goed van, mede omdat we dat nog tegoed hadden om de nieuwe baan van Thijs te vieren. Al met al een erg lekkere dag.